Masz w głowie ciekawy temat, ale nie wiesz jak to umiejętnie napisać, by trafiło do jak największej grupy ludzi? Zastosuj się do naszych porad, a gwarantujemy, że będziesz z siebie zadowolony. I Twoi czytelnicy także.

W Effective Idea zajmujemy się Press Service, czyli piszemy m.in. artykuły prasowe. Nasze doświadczenie pozwoliło nam na sporządzenie listy porad, które warto stosować.

Czy Ty w ogóle wiesz, dla kogo piszesz?
Pierwsza rzecz, którą powinieneś zrobić, zanim zaczniesz pisać to sporządzenie sylwetki czytelnika. Kim on jest? Co go najbardziej zainteresuje? I czego chce się dowiedzieć z Twojego tekstu?
Czy używa języka potocznego, czy woli oficjalne formy? Jeżeli piszesz o modzie, to Twoim odbiorcą będą młodzi ludzie, którzy wiedzą, co jest na czasie. W jaki sposób możesz to wykorzystać? Stosuj odpowiednie grafiki, slang i kultowe teksty. Gdy piszesz poradnik dotyczący taniego podróżowania, daruj sobie opisy drogich hoteli.

Najistotniejsze rzeczy umieść w początkowej fazie tekstu
W czasach, gdy czytelnicy są bardzo niecierpliwi i łatwo tracą zainteresowanie, trzeba bardzo się postarać, by ktoś przeczytał tekst do końca. Na początku „walnij z grubej rury” postaraj się tak zainteresować czytelnika, by przeczytał cały tekst. Przy tekstach instruktażowych dobrze sprawdza się konwencja pisania w nagłówku o wyniku, by w trakcie tekstu pokazać, jak to osiągnąć. Przykładem jest nic innego, jak tekst, który właśnie czytasz. 🙂

Jeżeli masz 9 godzin na napisanie tekstu, to 8 poświeć na nagłówek
To on działa jak magnes i stoi za tym, czy odbiorca kliknie w nasz tekst, czy zniknie on w gąszczu innych artykułów, a tego byś chyba nie chciał.

Stosuj akapity
Dzięki temu tekst będzie przejrzysty i po prostu wygodniejszy do przeczytania, a chyba na tym Ci zależy? Pamiętaj o obecnie panującej tendencji – coraz więcej ludzi do przeglądania sieci korzysta tylko i wyłącznie z urządzeń mobilnych. Upewnij się, że Twój tekst wpasowuje się w ten schemat.

Zadbaj o aspekt wizualny
Na pewno wiesz, że informacje, które docierają do naszego mózgu to w głównej mierze ilustracje. Pamiętaj o tej zasadzie pisząc swój tekst. Nie bój się dodawać grafik, skorzystaj z darmowego banku zdjęć, a nagłówek zrób w Canvie. To tylko 10 minut, a znacznie uatrakcyjni artykuł i przyciągnie wzrok.

Linkuj umiejętnie
Gdy piszesz o inspirującej reklamie czy artykule, umieść odnośnik do niego w tekście. Czytelnik po pierwsze nie jest wszechwiedzący i nie każdy doskonale będzie wiedział jak wygląda nowa reklama agencji o której piszesz. Podlinkuj ją w tekście, ale nie na końcu! I o wiele lepiej wygląda to tak, niż tak https://bardzo.pl/portfolio/allegro-bal/.

Podawaj źródła
Jeżeli już coś piszesz, to rób to profesjonalnie. Podawanie źródeł w swoich artykułach jest bardzo istotne. Szanuj pracę innych, a Twoja też będzie szanowana.