Sporo mówi się ostatnio o algorytmach Facebooka. Rozgryzają je marketerzy, portale branżowe rozpisują się o sposobach na ich przechytrzenie. Jednak czy Wy, odbiorcy wiecie, o co tak naprawdę chodzi?

 
Rolą algorytmu jest porządkowanie strumienia publikacji zgodnie z Waszymi zainteresowaniami. 

   

Skąd Facebook wie, jakie posty chętnie oglądacie?


Na pewno zauważyliście, że aplikacja proponuje produkty i strony, na których byliście ostatnio aktywni, np. szukaliście danego produktu, czytaliście artykuły.
Algorytm zlicza aktywność i zaangażowanie wobec konkretnych publikacji i czas, jaki im poświęcamy.
 
Wg ostatnich zmian z pierwszeństwem wjeżdżają na Wasze tablice posty znajomych (tak Facebook chce przypomnieć, że najważniejsze są relacje z bliskimi), dopiero później zobaczycie posty wychodzące z kont firmowych. Treści, które nie okażą się atrakcyjne w pierwszych sekundach (nie osiągną odpowiednio wysokiej liczby różnych aktywności odbiorców tj. komentarze, polubienia, udostępnienia) prawdopodobnie w ogóle nie zostaną wyświetlone przez większość użytkowników.  

Co więc pozostaje?

Jeżeli chcecie śledzić Wasze ulubione strony na Facebooku, warto wykazywać na nich zaangażowanie. Reakcje na posty są bowiem dla algorytmu cenną wskazówką, świadczącą o zainteresowaniu. Możecie także użyć opcji „wyświetlaj najpierw”, którą wskazuje poniższa instrukcja: