Czy treści sprzedają? Dlaczego warto prowadzić działania content marketingowe?

Czy treści sprzedają? Dlaczego warto prowadzić działania content marketingowe?

Content marketing od lat nie traci na popularności i jest obecnie jedną z najszybciej i najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Nic w tym dziwnego, zważając na fakt, że wysokiej jakości treści mają potężną moc! Nie tylko angażują odbiorców, zaciekawiają i zachęcają do korzystania z usług i kupowania produktów, ale także zwiększają sprzedaż, pomagają budować społeczność wokół marki, czy wspomagają prowadzenie działań SEO. Czym dokładnie jest content marketing i dlaczego warto wykorzystać go w biznesie?

Co powinieneś wiedzieć o content marketingu?

Dynamicznie zmieniające się otoczenie wpływa na rozwój dotychczasowych oraz powstawanie nowych technik marketingowych. Tak właśnie powstał content marketing, który zakłada tworzenie unikalnych treści skierowanych do wybranej grupy docelowej z założeniem obustronnej komunikacji. Jest to obecnie jeden z kluczowych elementów nowoczesnej strategii marketingowej. Najważniejszą kwestią jest w tym przypadku jakość. Bez względu na to, gdzie publikowane będą treści, muszą być one na wysokim poziomie i mieć dużą wartość. Mają być one źródłem pomocnych informacji w momencie, kiedy użytkownicy są zainteresowani ich otrzymaniem. Nie mogą być nastawione bezpośrednio na sprzedaż. W ten sposób nie przypominają tradycyjnych reklam, które klienci często ignorują lub traktują ze sceptycyzmem.

Do jakich celów wykorzystuje się content marketing?

Potęga content marketingu jest ogromna i bez wątpienia może przyczynić się do rozwoju firmy na wielu frontach. Świadczy o tym, chociażby fakt, że 73% wielkich światowych organizacji zatrudnia specjalistów w tej dziedzinie, a liderzy na rynku cieszą się prawie ośmiokrotnie większym ruchem sieciowym niż konkurencja. Do najważniejszych korzyści wynikających z wprowadzenia do swojego biznesu tego rodzaju działań należy zaliczyć:

1. Budowanie świadomości marki oraz wzrost wiarygodności

2. Pozyskiwanie nowych klientów i nawiązywanie z nimi trwałych relacji

3. Utrzymanie lojalności klientów

4. Budowanie wizerunku eksperta w branży

5.  Zwiększenie sprzedaży produktów i usług

6. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

7. Pozyskiwanie leadów

8. Konwertowanie leadów na klientów

Content marketing a sprzedaż

Pozytywny wpływ content marketingu na sprzedaż to rzecz niepodważalna. Wynika on w głównej mierze z tego, że większość procesów zakupowych rozpoczyna się od przeprowadzenia przez klienta rozeznania w sieci. Statystyki pokazują, że zdecydowana większość klientów pozyskuje około 70% informacji o produkcie z internetu, zanim zdecyduje się na zakup. Co więcej, content marketing nie tylko realnie wpływa na decyzje zakupowe, ale może wytwarzać w odbiorcy potrzebę posiadania określonego produktu. Dzieje się tak w wyniku zastosowania wizualizacji oraz przedstawienia w odpowiedni sposób wszystkich zalet i zastosowań produktu albo usługi.

Jak tworzyć treści, które sprzedają?

Przy wdrażaniu koncepcji content marketingu do swojej firmy należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów, które przyczynią się do zwiększenia skuteczności publikowanych treści:

Sprecyzowana grupa docelowa — pisząc do wszystkich, piszemy tak naprawdę do nikogo.

Zainteresowanie odbiorców – treści powinny być interesujące, wciągające i przyciągające uwagę. Nikt nie lubi czytać nudnych, długich i nic niewnoszących wywodów.

Nawiązanie dialogu z klientem – Nie pozostawiaj opublikowanych tekstów samych sobie. Jeśli użytkownicy chcą dyskutować to odpowiadaj – tym zakresie najlepiej sprawdzają się media społecznościowe.

• Wytrwałość — budowanie wizerunku to długi proces, więc nie oczekuj efektów z dnia na dzień.

Jakość nie ilość — publikuj tylko wtedy, kiedy rzeczywiście masz coś istotnego do przekazania. Treści tworzone na siłę mogą przynieść więcej problemów niż pożytku. Pamiętaj również o skontrolowaniu kilkukrotnie każdej treści, którą chcesz opublikować.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *