Jeśli śledzisz zmieniające się trendy w content marketingu i reklamie, na pewno wiesz, że laur lidera oglądalności przypadł dumnie wszelkim formom wideo. Co zadecydowało o sukcesie tego medium?

Wracamy do pisma obrazkowego

Starożytni Egipcjanie mieli głowy na karku ;). Tworząc hieroglify, mogli skutecznie komunikować się z odbiorcami nie tylko ówcześnie, ale przez kolejne tysiąclecia! Obraz wyraża bowiem więcej niż tysiąc słów. Odkodowanie zawartego w nim komunikatu jest znacznie szybsze niż podczas czytania długich zdań. Prezentacje wizualne pozostają także lepiej zachowane w naszej pamięci. Poprzez barwę, kontrast i proporcje elementów na obrazie reklamowym możemy prowadzić wzrok odbiorcy dokładnie w takiej kolejności, jakiej zamierzaliśmy, aby odczytywał nasz komunikat.

Raj dla zmysłów

Przeglądając tablicę pełne zdjęć i tekstów, możemy mieć wrażenie, że zlewają się w jedną całość i właściwie nic nie przyciąga ostatecznie naszej uwagi. Wtem z pomocą przychodzi ruch! To właśnie dynamika filmów, prezentacji i gifów zatrzymuje nasz wzrok i koncentruje przez dłuższą chwilę. Jeśli obraz wzbogacimy dodatkowo o dźwięk, pobudzimy kolejne zmysły naszych oglądających, jeszcze lepiej wpływając na przyswajanie i zapamiętywanie informacji.

Zatem jeśli prowadzisz swój fanpage, postaw na wideo! Wyróżnij się albo zgiń…