Wydawałoby się, że prowadzenie firmowego Facebooka to nic trudnego — kilka postów tygodniowo i lajki oraz pozytywne opinie sypią się z nieba. Nic podobnego! Wbrew pozorom budowanie komunikacji i wizerunku na portalach społecznościowych to sporo pracy. Poznaj tajniki właściwego prowadzenia fanpage’a.

Zadbaj o spójność graficzną

Twoja firma na pewno posiada logo i określony system identyfikacji wizualnej. Pamiętaj o nim nie tylko podczas tworzenia i aktualizowania zdjęcia profilowego czy zdjęcia w tle, ale także podczas projektowania grafik do postów. Używaj jednego kroju pisma i spójnej kolorystyki — często właśnie dzięki konsekwencji w ich stosowaniu, marka staje się bardziej zapamiętywana.

Twórz dobry content

Zastanów się, jakie pytania nurtują Twoich odbiorców i postaraj się ciekawie na nie odpowiadać. Nie ograniczaj się tylko do formy tekstowej. Twórz infografiki, videoblogi, transmisje na żywo, by przyciągnąć bardziej wymagających widzów. Pamiętaj, aby informacje, którymi się dzielisz, zawsze były merytoryczne i sprawdzone.

Postaw na interakcje

Daj swoim fanom miejsce na ich ruch. Stwórz łamigłówkę, którą będą mogli rozwiązać. Poproś o poradę, przygotowując ankietę, wywołuj dyskusje. Pamiętaj, aby zawsze odpowiadać na komentarze, zwracając się bezpośrednio do osób, które weszły w interakcję. Nigdy nie daj się wyprowadzić z równowagi negatywnymi opiniami i wygaszaj wszelkie konflikty.

Unikaj…

Posty w żaden sposób niezwiązane z Twoją branżą, choć atrakcyjne, wcale nie przyciągną fanów, którzy rzeczywiście są zorientowani na usługi firmy. Skupiaj się bardziej na publikowaniu treści, jakie rzeczywiście interesują klientów. Wystrzegaj się błędów — bardzo źle wpływają na reputację firmy. Bądź regularny w swoich działaniach, fanpage musi żyć!