Nie wiesz co zrobić, żeby zgadzały Ci się lajki? A może nie masz pojęcia, w jaki sposób zachęcić odbiorców do interakcji? Nie wiesz skąd brać zdjęcia? Najwyższy czas rozwiać wszelkie wątpliwości. Przed Tobą 7 prostych kroków, które ułatwią Ci życie.

 

Angażująca treść. Czyli jaka?

Prowadzisz swój fanpage, zbierasz dużo polubień, ale praktycznie nikt nie komentuje? Zastanów się, co robisz nie tak. Postaw się w roli odbiorcy i przeczytaj Twój post. Czy jest w ogóle co skomentować? Jeżeli dodajesz po prostu grafikę czy cytat, to jaka może być odpowiedź na ten post „ładne zdjęcie” „super”? Zmień punkt widzenia. Angażujący post to taki, który zachęca użytkownika do wypowiedzenia się. Do dyspozycji masz cały arsenał przykładów, zerknij na nasze pomysły.

Zobacz, jak łatwo możesz stworzyć angażujący post na Facebooku

Atrakcyjne zdjęcia
Żyjemy w erze, w której zdjęcia są ważniejsze niż sama treść posta, pora się z tym pogodzić. Odpowiednia grafika skutecznie uatrakcyjni Twój przekaz. Warto, by zdjęcia były przez Ciebie zrobione osobiście. Jeżeli nie posiadasz odpowiedniego sprzętu i nie masz pojęcia jak się za to zabrać, nie martw się. W internecie dostępnych jest sporo banków zdjęć, z których za darmo możesz pobrać grafiki. Zobacz Unsplash lub pixabay.
Spróbuj popularnych układanek. Ładne zdjęcia przyciągają wzrok. Bardzo przydatnym programem do tworzenia ilustracji do wpisów na portalach społecznościowych jest darmowy program do tworzenia prostych grafik Canva.

Układanka to bardzo prosty przykład, na podniesienie atrakcyjności zdjęć

Przedstaw się i pokaż, kto stoi za Twoją marką

Jeżeli sprzedajesz jakiś produkt, nie ograniczaj się tylko i wyłącznie do niego na swoim fanpage. Pokazanie tego ,kto stoi za marką i przedstawienie się jest bardzo istotne. W ten sposób na pewno wypracujesz większe zaufanie i sympatię fanów. Post w stylu:
„Tutaj Ania, to ja szyję wasze ubrania” na pewno zaciekawi odbiorców. W końcu ciekawość to pierwszy stopień do piekła. Baw się z odbiorcami i uchylaj rąbka tajemnicy. Zdjęcie biura, zdjęcie projektu, na którym właśnie pracujesz. A opowiedziałaś już swoją historię, to jak zaczęłaś? Wytłumaczyłaś, w jaki sposób powstała Twoja nazwa i logo? Jeżeli myślisz, że to nikogo nie interesuje jesteś w błędzie. Ludzie chcą wiedzieć, kto dla nich pracuje, kto pakuje ich paczki, kto odpowiada na ich e-maile. Pobierz bezpłatne wzory grafik, które dla Ciebie przygotowaliśmy, pomogą Ci na początek.

Opowiedz parę słów o sobie – zminimalizuj dystans między Tobą, a odbiorcami

 

Edukuj

Spraw, by Twoi odbiorcy uważali Cię za autorytet ze swojej dziedziny. Pokaż, że jesteś profesjonalistą i publikuj wpisy edukujące. Dzięki temu odbiorcy będą mieli pewność, że są w dobrych rękach. Szyjesz? Dodaj cykl wpisów, w których wytłumaczysz jak dobierać tkaniny. Prowadzisz sklep z akcesoriami dla dzieci? Opowiedz rodzicom, które zabawki są adekwatne do danego wieku. Pomyśl kim są Twoi odbiorcy i co chcieliby wiedzieć. Zobacz, w jaki sposób my edukujemy:

Ekościema i lody naturalne. Czy można ufać CSR?

7 zasad, które zrobią z Ciebie mistrza pisania

Brand hero – czyli superman marketingu

Real-time marketing

Ciekawym urozmaiceniem wpisów jest Real-time marketing. To po prostu umiejętne reagowanie na trendy, które obecnie panują. W zgrabny sposób możesz skomentować gorący temat czy wydarzenie, a te z odrobiną humoru na pewno przypadną do gustu odbiorcom. Pamiętaj jednak, by starać się skupić na swojej branży. Jak zajmujesz się sprzedażą wózków dla dzieci, to raczej nikogo z Twoich fanów nie zainteresuje ostatni wynik meczu. No chyba że grał Lewandowski 😉

Reakcja marki Perła

Oreo i wykorzystanie real time marketing

Komentuj ze swojego konta firmowego

Jeżeli uważasz, że Twoje treści naprawdę są wartościowe, a wciąż masz problem z zyskaniem fanów, spróbuj poprzez proces dodawania komentarzy u innych. Nie przełączaj się na swoje prywatne konto – komentuj wpisy ulubionych marek i fanpage ze swojego branżowego. W ten sposób nie tylko dotrzesz do nowych odbiorców i zwiększysz zasięg, ale kolejny raz pokażesz, że za Twoją marką stoi profesjonalista.

Komentuj z konta firmowego

Nie bój się promować posty

Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z opcji promowania postów, a kampania reklamowa to dla Ciebie czarna magia – pora to zmienić. Obecnie promocja przez Facebook to najtańsza i najbardziej skuteczna forma reklamy. Plusem jest to, że sam określasz swój budżet. Jeżeli nie chcesz wydawać na reklamę więcej, niż 5 zł to nie bój się, Facebook nie ściągnie Ci nagle z konta 50. Wystarczy podpiąć kartę kredytową, określić grupę docelową i możesz działać. Jeżeli dajesz masz obawy, co do prowadzenia swojego Fanpage czy promowania postów, skorzystaj z naszej pomocy. Napisz do nas, chętnie Ci pomożemy!

Follow my blog with Bloglovin