Każdy, kto posiada umiejętność swobodnego tworzenia tekstów, z powodzeniem może szukać pracy w agencjach marketingowych. Zapotrzebowanie na artykuły internetowe jest dziś bowiem ogromne. Lekkie pióro to jednak nie wszystko. Aby tworzyć teksty dobrej jakości, ważne jest, by przestrzegać kilku fundamentalnych zasad.

Poprawność językowa

Wydaje Ci się, że w dobie automatycznego sprawdzania pisowni przez programy edytorskie, żaden błąd ortograficzny nie może pozostać niezauważony? Nic podobnego. W Internecie znaleźć można setki artykułów zawierających literówki, gdzie przecinki stanowią raczej losowo rozrzucone ozdobniki, niż świadomie postawione znaki interpunkcyjne. Oczywiście nie zawsze błędy te wynikają z braku wiedzy, czasem po prostu są efektem nieuwagi i natłoku pracy. Lepiej zatem sprawdzić każde zdanie 3 razy, niż narazić markę na krytykę.

Research

Dobry copywriter to wnikliwy badacz i obserwator. Przed przystąpieniem do pisania, poznaje zadany mu temat i gromadzi potrzebne informacje. Dzięki temu powstały tekst jest merytoryczny i odpowiada na pytania nurtujące odbiorców. Jest niemal pewne, że gdy po przeczytaniu kolejnego pustego zdania czytelnik nadal nie może dotrzeć do sedna sprawy, przerwie lekturę i uzna Twój tekst za nieprzydatny.

agencja_marketingowa_bielsko

Frazy kluczowe

Słowa kluczowe należy wprowadzać do tekstu w sposób płynny i nienachalny. Nie musisz zamieszczać ich zawsze w mianowniku – algorytm Google od dawna rozpoznaje odmianę fraz. Pamiętaj, że jeśli w jednym zdaniu powtórzysz kilkakrotnie te same wyrażenia, wzbudzisz może zainteresowanie botów, ale zdenerwujesz odbiorcę. Pisz teksty, jakie sam lubisz czytać.

Nagłówki

Trafne tytuły i nagłówki dostosowane do fraz kluczowych wpływają nie tylko na pozycjonowanie. Ich zadaniem jest także uporządkowanie tekstu zarówno pod względem treści, jak i od strony wizualnej. Artykuły składające się z krótkich akapitów, wyliczeń, wzbogacone fotografiami i infografikami są czytane znacznie chętniej, niż długie fragmenty występujące w jednym bloku tekstu.

Postaw na konkrety

Ogólnikowe określenia opiewające jakość usług firmy nie robią już na nikim wrażenia. Zamiast pisać “jesteśmy profesjonalistami”, “szanujemy tradycję”, “oferujemy fachową obsługę” postaraj się skonstruować zdanie tak, by klient wyczytał profesjonalne podejście między wierszami, np. “Nasi konsultanci chętnie odpowiedzą na twoje pytania”, “Sekretne przepisy stosujemy niezmiennie od 1940 roku”, “W ubiegłym roku otrzymaliśmy 3 certyfikaty jakości”.

Pamiętaj, że dobry copywriter zawsze będzie chciał zdobywać nową wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Zgubne jest bowiem przekonanie, że po napisaniu imponującej ilości tekstów, wiesz już wszystko o swoim fachu i nie potrzebujesz żadnych wskazówek. Marketing to branża, która rozwija się niebywale prężnie. Warto zatem dotrzymywać jej kroku.