Schyłek roku to nie tylko czas podsumowań, ale także rokowań i prognoz dotyczących najskuteczniejszych działań marketingowych, jakie wieść będą prym w ciągu najbliższych noworocznych miesięcy. W tym artykule przyjrzymy się kilku tendencjom, których nasilenie prawdopodobnie będziemy wkrótce obserwować na kanałach Social Media.

Wszechobecne video

Automatyczne odtwarzanie filmów podczas scrollowania tablicy Facebooka, to przynęta nie do przeoczenia. Krótkie filmiki instruktażowe, zajawki, reklamy i wszystko to, co nie mieści się w ramach jednego statycznego obrazu, od niedawna zobaczymy bez konieczności włączania przycisku play. Z większą odwagą marki decydują się także na transmisję video na żywo, dzięki którym nawiązują bezpośrednie relacje z klientami, cechujące się autentycznością i spontanicznością.

trendy-socialmedia-2018-3

Ulotne treści

Wiadomość, zdjęcie, informacja, które można zobaczyć tylko przez określony odcinek czasu, wzmagają zainteresowanie followersów i potęgują w odbiorcach chęć interakcji. Śladami królującego w tej dziedzinie Snapchata podąża już Instagram, proponując użytkownikom Instagram Stories widoczne przez 24 godziny. Która z aplikacji wysunie się teraz na prowadzenie? Tego dowiemy się już wkrótce.

Rozmowa z chatbotem

Aby usprawnić i przyspieszyć komunikację z klientem w prywatnej konwersacji, wiele marek decyduje się na automatyczne powitania i wiadomości generowane przez boty. Nie lubimy przecież długo czekać na odpowiedzi, a indywidualne podziękowanie za dołączenie do firmowego fanpage’a jest po prostu miłe i nawiązuje pozytywną relację już od początku współpracy.

 trendy-socialmedia-2018-4

Spersonalizowany content

Znamy już zjawisko tzw. “ślepoty reklamowej” w otaczającej nas realnej rzeczywistości. Ilość szyldów, reklam i banerów jest tak ogromna, że zdominowała większość miejskich krajobrazów, stała się ich integralną częścią, którą zwyczajnie – przestajemy zauważać. Czy podobna sytuacja czeka nas także w sieci? Tak. I już się rozpoczęła. Dzisiejszy klient będzie bowiem zwracał uwagę tylko na treści, które go interesują i są wyselekcjonowane spośród nadmiaru informacji.