Odpowiednie rozlokowanie informacji, zawartość poszczególnych zakładek, chwytliwe teksty, projekt graficzny, wykonanie i obróbka fotografii, motoryka strony, kodowanie, wersje mobilne, hosting, domena, ciągły kontakt z klientem… Praca nad stroną internetową to rozbudowane przedsięwzięcie, kilkutorowy proces, składający się z mnóstwa elementów. I choć wszystko idzie zgodnie z planem, na początku przypomina wielki chaos, z którego krystalizują się najlepsze rozwiązania.

Zacznijmy od briefu

Świetnie, jeśli takowy w ogóle istnieje. Często zdarza się, że klient nie potrafi sprecyzować swoich oczekiwań wobec nowej strony internetowej. W takiej sytuacji najlepiej pomóc mu, zadając szereg pytań, wyczerpujących krok po kroku wszystkie aspekty tworzenia strony internetowej. Sprecyzowanie jak największej ilości szczegółów, okazuje się kluczowe na każdym etapie pracy i pomocne dla każdego członka zespołu, budującego projekt.

Konstrukcja strony

Jeśli już na początku tworzenia projektu odpowiednio posegregujemy i ulokujemy informacje, jakie powinny się znaleźć na stronie, cała późniejsza praca będzie o wiele prostsza. Najgorsze, co może trafić się agencji, to zmiany w budowie i funkcjonalności witryny, gdy ta jest już właściwie gotowa. Im bardziej przemyślane i uzasadnione będą pierwsze decyzje, tym mniejsze ryzyko późniejszych zmian.

Podzielmy zadania

Kiedy wiemy już, czego oczekuje klient, przystępujemy do pracy. Zgodnie z profesją każdy otrzymuje polecenia i terminy, jakich dotrzymać musi, aby machina tworzenia nie została wstrzymana. Grafik przygotowuje propozycję wizualną strony, copywriter tworzy chwytliwe i zwięzłe treści, fotograf wykonuje profesjonalną sesję. To właśnie na etapie przedstawiania projektu graficznego, klient ma możliwość zasugerowania szeregu zmian i poprawek. Po zatwierdzeniu wyglądu strony, layouty przekazywane są programiście, który rozpoczyna kodowanie.

strona internetowa bielsko

Współpracujmy

Częsta komunikacja zarówno na linii klient agencja, jak i pomiędzy osobami odpowiedzialnymi za poszczególne zadania, to przyczynek szybszego i efektywniejszego realizowania projektu. Zarówno projektant, copywriter, jak i osoba przygotowująca panel zarządzania treścią strony internetowej, z pewnością wciąż będą mieć wiele pytań. Wszystkie z nich skierują do accounta osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem. Współpraca pomiędzy agencją a klientem jest niezwykle ważna i powinna przebiegać bez zarzutu. Największy bowiem bałagan wynika często z nieprecyzyjnych informacji.

Pilnujmy terminów

Wydłużenie terminu realizacji projektu nie zawsze wynika z winy agencji. Podczas tworzenia stron często okazuje się, że wcześniej nieujęta w briefie funkcja, okazuje się nie do pominięcia, a jej przygotowanie wymaga więcej czasu. Ważne jest, by w celu uniknięcia nieporozumień regularnie alarmować klientowi o takich przypadkach, i ich następstwach czasowych.

Testy, testy, testy…

Po mrówczej pracy przychodzi czas na scalenie wszystkich elementów. Strona zyskuje piękne zdjęcia okraszone lotnymi opisami, widoczne są już wszystkie dynamiczne efekty, zakładki zapełniają się contentem. Kolejną fazą jest testowanie. Każda funkcja witryny zostaje kilkukrotnie „przeklikana” w celu odnalezienia ewentualnych błędów. Sprawdzane są wersje mobilne, formularze, newsletter, podpięcia zakładek itp. Gdy mamy pewność, że strona nie zawiera już żadnych niespodzianek, umieszczamy ją pod odpowiednim adresem na hostingu. Odtąd jest widoczna w sieci i gotowa do korzystania.