Często podczas pracy wykonujemy codziennie te same czynności. Sprawdzamy jakie nowości pojawiły się w branży w ostatnich dniach, planujemy zajęcia na cały tydzień, mierzymy jakość naszych działań przy pomocy statystyk i badań. Wszystkie te zajęcia mogą trwać zdecydowanie krócej, jeśli skorzystamy z programów i aplikacji umożliwiających automatyzację pracy. Sprawdź, jak działają proponowane przez nas narzędzia i zacznij oszczędzać swój cenny czas!

Poranna prasówka

Świetnym narzędziem do porannego przeglądu wiadomości jest aplikacja feedly.com. Po zalogowaniu wyszukujemy na niej strony i portale, których newsy chcemy śledzić. Program zaciąga dla nas wszystkie opublikowane aktualności w chronologicznej kolejności. Wiadomości dzielić możemy na grupy związane z daną branżą np. marketing, SEO, nowe technologie, design itp. Możemy także zarządzać newsami i tagować je jako przeczytane, do zobaczenia później, zapisywać. Od teraz Twoja kawa nie zdąży wystygnąć, nim skończysz przeszukiwać Internet 😉

agencja_marketingowa_bielsko

Organizacja pracy

Pomocna podczas wyznaczania dziennych, tygodniowych, czy bezterminowych zadań jest strona trello.com. Na przejrzystej tablicy tworzymy kalendarz, wypisujemy kolejno projekty i etapy pracy nad nimi. Stopień zaawansowania wyrażany jest procentowo i kolorystycznie. Tablice takie udostępniamy współpracownikom, możemy je edytować, komentować i zmieniać zadaniom priorytety.

agencja_marketingowa_bielsko

Współdzielenie danych

Jeżeli męczy Cię ciągłe odsyłanie maili z aktualnymi czy poprawionymi plikami, zacznij umieszczać je na dysku wirtualnym. Możesz wykorzystać do tego platformy takie jak Dropbox, Google Drive. Udostępniaj na nich pliki, które najczęściej wysyłasz klientowi i pracownikom np. logo w różnych formatach, księgę znaku, zdjęcia wnętrza itp. W przypadku dokumentów i arkuszy Google zarządzać możesz ich udostępnianiem i możliwością edycji przez innych użytkowników.

Szybkie grafiki

Potrzebujesz opublikować post na Facebooku, ale siedzący obok grafik jest tak zapracowany, że nie chcesz dokładać mu kolejnej pracy. Zrób to sam! Możliwość szybkiego i dziecinnie prostego projektowania oferują programy takie jak Canva czy YouCreo. Wybierasz rozmiar grafiki spośród gotowych formatów, następnie nanosisz na obraz gotowe układy tekstu, kształty, zdjęcia. Te ostatnie możesz także załadować z własnego dysku. Po skończonej pracy eksportujesz obraz na komputer lub udostępniasz go w sieci. Bułka z masłem!

agencja reklamy

Komunikacja

Oczywiście nic nie zastąpi nigdy rozmowy, ale jeśli masz poinformować o zmianach kolegów, których biura rozlokowane są w różnych częściach budynku, zdecydujesz się jednak na wysłanie maila. Co, jeśli każdy z odbiorców ma coś do powiedzenia w związku z zaproponowanym przez Ciebie tematem? Prowadzenie konwersacji na mailu nie jest najlepszym pomysłem, a zwoływanie nagłego spotkania odrywa wszystkich od zaplanowanej pracy. Z pomocą przychodzi wtedy Slack. To nic innego jak rodzaj czatu pomiędzy pracownikami, gdzie zamieszczać możesz pliki, komentarze. Konwersacje odbywają się w różnych pokojach, w których obecni są tylko zainteresowani.

Oczywiście nie wszystkie z powyższych propozycji to absolutny MUST HAVE każdej firmy. Wybieraj spośród nich takie, które rzeczywiście uczynią Twoją pracę przyjemniejszą i bardziej efektywną. I koniecznie zajrzyj do naszych aktualności – już wkrótce część druga artykułu, a w niej narzędzia do badań i statystyk oraz promocji!