Czy mailing jest wciąż potrzebny?

Czy mailing jest wciąż potrzebny?

Mailing, czy email marketing to jeden z najstarszych sposobów promocji. Warto wspomnieć, że wiadomości e-mail mają już 50 lat. Jak na internet to szmat czasu, ale czy w związku z tym nie jest to kanał promocji, który odchodzi już do lamusa? Czy ktoś jeszcze czyta treści, które są przesyłane drogą elektroniczną, skoro większość spędza swój czas wolny na portalu społecznościowym?

Email marketing – podstawowa forma komunikacji między firmą a klientem?

To, co trzyma się przez tyle lat, cieszy się wciąż największym zaufaniem. Tak, to prawda – email marketing doskonale zdaje egzamin podczas kontaktu z klientami. Oczywiście tylko wtedy, gdy wiadomości są adresowane do odbiorców z bazy mailingowej firmy, a nie do przypadkowych internatów.

Warto zaznaczyć, że email marketing trochę się jednak zmienił na przestrzeni lat. Dawniej wiadomości zawierały treści, które opisywały produkt i zachęcały do kupna. Obecnie firmy tylko wspominają o swojej ofercie. W treści zawierają przydatne informacje z życia firmy, czy związane z branżą, w jakiej marka działa. Ludzie otwierają maile, gdy są dobrze zatytułowane. Wtedy od razu wiadomo, czego się spodziewać po treści, którą prezentują.

Email marketing wspiera sprzedaż prowadzoną online i stacjonarnie

Wszelkie działania marketingowe nie miałyby racji bytu, gdyby nie poczta e-mail. Przedsiębiorcy zdają sobie bowiem sprawę z tego, że nawet przy wyjątkowo agresywnej kampanii reklamowej, część potencjalnych klientów nie zapozna się z treściami promocyjnymi, jakie są eksponowane w takiej strategii promocyjnej.

Z pomocą przychodzi wtedy wiadomość e-mail, ponieważ wciąż internauci regularnie zaglądają na swoją skrzynkę poczty elektronicznej. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że zdążą zapoznać się z aktualną ofertą, zanim ta straci ważność.

Opłaca się także regularnie przesyłać gazetkę promocyjną, jeżeli prowadzi się sprzedaż w sieci lub poza nią. W ten sposób cały czas pozostaje się w świadomości klienta, który, nawet jeśli nie skorzysta z oferty dzisiaj, kupi interesujący go produkt za tydzień lub za miesiąc.

Mailing – skuteczniejszy w sprzedaży niż Facebook?

W przeciwieństwie do takich portali społecznościowych, jak Facebook, e-mail ma znacznie dłuższy termin żywotności. Co prawda rzadko się zdarza, żeby posty znikały z social media po upływie dnia, czy tygodnia. Jednak internauci mają świadomość, że są one krótkotrwałe, ponieważ w każdej chwili tak naprawdę ich nadawca może je usunąć. Inaczej jest natomiast z wiadomością e-mail. To potencjalny klient sam decyduje, czy informację od firmy przesłaną w takiej formie skasować, czy zostawić. Można do niej zawsze wrócić wtedy, gdy znajdzie się czas na dokładną analizę oferty.

Mailing i współczesne zagrożenia

Problemem obecnie jest większa nieufność odbiorców do treści przesyłanych na pocztę z powodu rosnącej liczby oszustw związanych z phishingiem. Polega to na podszywaniu się pod firmę w celu np. wyłudzenia danych osobowych. Obecnie więc potencjalni klienci zwracają uwagę już nie tylko na tytuł e-maila, ale również na to, z jakiego adresu został wysłany. Jeżeli wzbudza podejrzenia, mogą stracić zaufanie do takiej formy kontaktu z daną marką.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Czy mailing jest wciąż potrzebny?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *