Wydaje Ci się, że wypromowanie Twojego e-sklepu będzie wymagało od Ciebie wielkich nakładów finansowych? Oczywiście im większy budżet, tym szersze możliwości, jednak nie znaczy to, że reklama w e-commerce musi być droga. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na działania promocyjne przy wykorzystaniu niewielkich nakładów finansowych.
Niech Twój content zacznie na Ciebie zarabiać
Działania z zakresu content marketingu mogą być całkowicie darmowe lub wymagają niewielkich środków na kampanie. Oczywiście pod warunkiem, że stworzone treści są wartościowe i spotkają się z zainteresowaniem użytkowników. Prosty blog na platformie, na której masz swój sklep lub atrakcyjny kanał na Youtubie to formy, które pod warunkiem systematycznej i wartościowej pracy nad treścią mogą zapewnić Ci skuteczniejszą reklamę niż niejedna płatna kampania.
Polubisz to, czyli promocja w social mediach
Nie powiemy, że reklama w social mediach jest całkowicie darmowa. Odkąd Facebook tnie zasięgi organiczne, na start profilu powinniśmy przeznaczyć jakieś środki na promocję. Jednak to nie muszą być ogromne budżety. Inwestycja finansów dostosowana do Twoich możliwości przyśpieszy proces budowania społeczności i pozwoli w przyszłości zwiększać zasięgi organiczne, pod warunkiem, że publikowane treści będą na wysokim poziomie merytorycznym.
Jeśli, jednak myślisz o debiucie na Instagramie, tutaj możesz pokusić się o próbę pozyskania followersów drogą bezpłatną. Wystarczy odpowiednia strategia hasztagowania, świetnie zdjęcia i regularność publikacji. Pamiętaj, że do Twojej dyspozycji pozostaje też Twitter, YouTube, Linkedin, Tik Tok, Snapchat i kilka nieco mniej znanych portali społecznościowych.
Władaj umysłami
Blogerzy branżowi oraz influencerzy nierzadko kreują gusta i potrzeby zakupowe, dlatego warto podjąć z nimi współpracę. Jeśli nie dysponujesz dużymi środkami finansowymi, możesz zaproponować model oparty na barterze. Działa to bardzo prosto. Ty wysyłasz blogerowi lub instagramerowi swój produkt, a on w zamian za to opowiada o nim na swoim kanale. Na taką formę współpracy zwykle przystają początkujące gwiazdy Internetu, jednak spróbuj też napisać maila do tych bardziej znanych osobistości w Twojej branży. Kto wie, może akurat Twoja oferta spotka się z ich zainteresowaniem?
Marketplace, czyli sposób na rozkręcenie sklepu
Marketplace’y to popularne platformy sprzedażowe, które pozwolą dotrzeć Ci do wielu klientów. Nie jest to, co prawda bezpłatna forma promocji, ale zwykle opiera się ona na modelu prowizyjnym, czyli płacisz za zrealizowaną sprzedaż. Dzięki temu nie musisz wykładać środków na promocję z góry, a inwestujesz dopiero w momencie dokonania transakcji. Jest to świetne rozwiązanie zwłaszcza w przypadku dopiero startujących biznesów.
Rozwiń skrzydła
Oczywiście w miarę rozwoju Twojego biznesu i zwiększonych przychodów, powinieneś coraz odważniej stawiać kroki w internetowym świecie reklamy, zwiększając nakłady na reklamę ,a tym samym znacząco podnosząc zasięgi. Sięganie po nowe i bardziej zaawansowane rozwiązania promocyjne zapewni Twojemu e-sklepowi stabilny rozwój.