Dzisiaj samo posiadanie strony internetowej to za mało. Trzeba ją także wyróżnić na tle konkurencji. Jednym z rozwiązań jest prowadzenie bloga firmowego. Jest to aktywność, która wymaga systematyczności i dużego zaangażowania. Co warto na jej temat wiedzieć?
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Blog firmowy jest miejscem służącym do komunikowania się z klientami – obecnymi i potencjalnymi. To sprawdzone źródło informacji, które pozwala na dotarcie do określonej grupy odbiorców. Poprzez wpisy blogowe można informować klientów o organizowanych wydarzeniach, oferowanych produktach itd. Dobrze prowadzony blog może się też przełożyć na wzrost sprzedaży. Sporo osób kieruje się w końcu informacjami dostępnymi w internecie podczas robienia zakupów. Ponadto systematyczne dodawanie na bloga nowych treści sprawia, że w serwisie pojawiają się nowe frazy kluczowe. To zwiększa szanse na to, że klient przeglądając internet, znajdzie produkty z danego sklepu.
Blog firmowy a zwiększenie ruchu na stronie
Poprzez prowadzenie bloga firmowego można dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów. Duże znaczenie dogrywa tutaj dobór odpowiednich słów kluczowych. To może pozytywnie wpłynąć również na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Im strona jest wyżej, tym większy jest ruch na niej generowany. Frazy kluczowe trzeba dobierać jednak odpowiednio do danej tematyki. Blog firmowy jest okazją do wprowadzania fraz tzw. long tail, które nie są wykorzystywane w innych sekcjach strony firmowej. Frazy długiego ogona są rozbudowane, ale mają bardzo duże znaczenie. Wprawdzie wyszukiwane są rzadziej, ale za to osoby je wpisujące są bardziej zdecydowane na zakupy.
Nie da się także ukryć, że algorytmy Google oceniają strony internetowe pod kątem ich treści. Zwracają uwagę na ich unikalność, systematyczność publikacji itd. Blog firmowy jest świetnym miejsce do tworzenia nowego contentu.
Blog firmowy a linkowanie wewnętrzne
Na ogół blog firmowy zawiera artykuły o danej tematyce. Oznacza to możliwość dodawania odnośników do innych artykułów, kategorii. Takie linkowanie wewnętrzne jest ułatwieniem dla użytkowników. Dzięki temu mogą łatwiej odnajdować interesujące ich materiały. W ten sposób można się też szybko zapoznać z danymi produktami i dokonać ich zakupu. Przekłada się to jednocześnie na zmniejszenie współczynnika odrzuceń.
Linkowanie wewnętrzne dodatkowo wspomaga roboty wyszukiwarek, które mogą dzięki temu z łatwością przenikać przez różne strony serwisu. Mogą dotrzeć do wszystkich podstron i je zindeksować. Stosowanie odpowiednich anchor tekstów w czasie linkowania wewnętrznego jest też dodatkową informacją dla Google na temat fraz kluczowych.
O czym warto pamiętać podczas prowadzenia bloga firmowego?
Z całą pewnością artykuły, które są publikowane na blogu firmowym muszą być ciekawe i podane w prostej formie. Kluczem do sukcesu jest regularność. Nowe wpisy przyciągają użytkowników i zachęcają ich do interakcji. Poprawia się przez to widoczność serwisu. Teksty muszą być odpowiedniej długości. Powinny opisywać dany temat w sposób prosty, ale i wyczerpujący. W praktyce artykuły bardzo długie zniechęcają do czytania.
Warto na blogu firmowym stosować wspomniane już linkowanie wewnętrzne. Dobrze jest też pamiętać ciekawych grafikach, które urozmaicają tekst. Mogą być to także infografiki czy filmy video. Na końcu trzeba zadbać o wyróżnienie tekstu pod względem wizualnym – stosowanie pogrubień, akapitów, tabel itd.
Blog firmowy tworzy się dla użytkowników. Warto więc określić potencjalnego odbiorcę publikowanych treści.