Współczesny marketing online bywa brutalny. Za każdego pozyskanego klienta musimy często płacić. Dlatego tak ważne jest, żeby osoby, które trafiają na naszą stronę nie wychodziły bez dokonania transakcji. Jak sprawić, by współczynnik konwersji był jak najwyższy?
Klienci kupują oczami
Strona graficzna serwisu www ma ogromne znaczenie w podejmowani decyzji zakupowych. Znaczenie mają takie niuanse, jak wielkość czcionki, czy kolorystyka. Te pozornie błahe czynniki wpływają na sprzedaż sklepów internetowych. Dlatego design sklepu internetowego nie powinien być kwestią przypadku. Wdrożenie layoutu powinny poprzesadzać badania i eksperckie doradztwo.
Nie ma miejsca na przypadek
Każdy element architektury strony www musi być intuicyjny. Co to znaczy? Klienci intuicyjnie są przyzwyczajeni do ułożenia pewnych elementów stron, jak na przykład logo po lewej strony, czy wyszukiwarka i pasek menu u góry. Warto nie decydować się na eksperymenty w tym zakresie, bowiem współcześni użytkownicy są niecierpliwi i brak intuicyjnej nawigacji może skutkować opuszczeniem strony, a co się z tym łączy spadek konwersji.
Skracaj drogę poszukiwania
Dobrze działająca i skuteczna wyszukiwarka to niezwykle ważny element ścieżki zakupowej. Dlatego powinniśmy dołożyć wszelkich starań, by mechanizm poszukiwania konkretnych produktów działał nienagannie. A co dla mniej zdecydowanych użytkowników, trafiających do nas z ogólnych kampanii? Istotne są filtry, które pozwolą skrócić drogę poszukiwania interesujących produktów.
Dobra karta, to dobra sprzedaż
Niezwykle istotnym elementem budowania konwersji jest karta produktu. Przejrzysta, czytelna i atrakcyjna wizualnie prezentacja towarów to znaczący element budowania potencjały sprzedażowego. Nie bez znaczenia pozostaje też komunikacja promocyjna oraz elementy przyśpieszające decyzje zakupową , takie jak informacje o kończącej się dostępności lub czasowości danej promocji.
Wszystko sprowadza się do koszyka
Dochodzimy do sedna e-handlu, czyli podstronie koszykowej. Tutaj liczy się szybkość, przejrzystość oraz dobrze zaznaczona wysokość oszczędności. Te wszystkie elementy pozwalają klientowi szybciej sfinalizować zakup. Istotną rolę odgrywają też dostępne metody płatności oraz możliwość zakupu na raty. Te wszystkie elementy to podstawa dobrej konwersji.