Jak wykorzystać infografiki w reklamie?

Jak wykorzystać infografiki w reklamie?

Każdego dnia Internet zalewany jest milionami nowych artykułów, wpisów w mediach społecznościowych czy publikacji. Coraz trudniej jest wyjść przed szereg i przykuć uwagę odbiorców. W związku z tym firmy prowadzące działania marketingowe w sieci, bez przerwy szukają nowych sposobów na zainteresowanie użytkowników. Infografiki od pewnego czasu cieszą się ogromną popularnością i wiodą prym wśród form contentu. Jak posłużyć się nimi w reklamie, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał? Koniecznie przeczytaj!

Czym są infografiki i do czego się je wykorzystuje?

Infografika to atrakcyjna, przyciągająca uwagę, nowoczesna i efektywna forma prezentacji danych. Jest zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone informacje w, jak najbardziej przystępny i czytelny sposób. Badania dowodzą, że tak graficznie przedstawione informacje są o wiele lepiej odbieranie przez użytkowników i angażują ich nawet 80% bardziej niż standardowy tekst. Oczywiście można je wykorzystywać w  niemal w każdej branży na przykład do wizualizacji terminów, zadań czy przedstawiana klientom planów biznesowych. Jednak marketingowcy wykorzystują je w celu budowania świadomości danej marki i jej produktów.

Dlaczego odbiorcy tak bardzo lubią infografiki?

Odpowiedź jest stosunkowo prosta. Większość ludzi to wzrokowcy. Nasze mózgi są zaprogramowane do ekspresowego analizowania obrazów. Pozwala to na przetwarzanie informacji umieszczonych na infografice o wiele szybciej niż w przypadku zapisu tekstowego czy danych przekazywanych ustnie. Co więcej, cały ten proces odbierany jest przez organizm jako mniej nużący, a zapamiętana zostaje znacznie większa ilość informacji.

Jaka powinna być dobra infografika?

Z zasady infografiki mają w prosty i czytelny sposób przedstawiać informacje i dane z konkretnej dziedziny. Bardzo ważne jest nieprzesadzenie z ilością wykorzystanego tekstu — grafika i napisy powinny się uzupełniać, a nie wchodzić sobie w drogę. Równie istotne jest odpowiednie dobranie kolorystyki i stylu. Infografika powinna wzbudzać zainteresowanie i emocje. Tylko dzięki temu odbiorcy ją zapamiętają. Kolejnym ważnym aspektem jest wykorzystanie rzetelnych danych i przedstawienie ich w sposób zrozumiały. Tylko wtedy grafika będzie spełniać swoje funkcje.

Wykorzystanie infografik w reklamie

Infografiki mają wiele zalet — są skuteczne i dość łatwo je stworzyć, a dodatkowo mają wirusowy charakter, dzięki czemu ekspresowo docierają do bardzo dużej ilości użytkowników. Bardzo często wykorzystuje się je podczas prowadzenia profilów na portalach społecznościowych i przy blogach firmowych. Jednak można opublikować je również w popularnych magazynach, czy w towarzystwie artykułów w gazetach lub innych publikacji. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone i zależą tylko i wyłącznie od indywidualnej sytuacji firmy oraz kreatywności twórców.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *