Jak założyć fanpage na Facebooku?

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Prowadzenie firmowego fanpage na Facebooku to w tej chwili standard. Żadna firma, która chce szybko i skutecznie komunikować się z klientami, nie może lekceważyć tego narzędzia. Łatwość obsługi takiego konta daje możliwość prowadzenia go praktycznie każdemu. Dodatkowo dzięki popularności portalu Facebook, krąg odbiorców może być naprawdę duży.

Dlaczego fan page a nie profil prywatny?

Najważniejszym powodem dla założenia fanpage’a marki jest fakt, że działania promocyjne marki są zabronione na profilu prywatnym. Należy, więc oddzielić wyraźnie działania na obu obszarach. Drugim, dużo bardziej praktycznym powodem są liczne funkcje dostępne właśnie na fan page. Można tu wymienić: reklamy, statystyki, różne formy wpisów, możliwość ich planowania czy analizy. Należy pamiętać tez o tym , że fanpage ma status publiczny i nie możemy go ograniczać.

Od czego zacząć?

Pierwszą dobrą wiadomością jest fakt, że założenie fanpage jest całkowicie darmowe. Po drugie, założenie profilu jest dziecinnie proste. Najpierw trzeba się zalogować na profilu prywatnym, a następnie kliknąć na „Strony” w sekcji „Eksploruj”. Następnym krokiem jest wybranie opcji „Utwórz stronę”. Można to zrobić także innym sposobem. Klikamy na strzałkę, która znajduje się w górnym panelu (obok znaku zapytania). Następnie wybieramy opcję „Utwórz stronę”. Gdy już utworzymy stronę, należy zająć się wybraniem jej kategorii. Do wyboru mamy „Firmę lub markę” albo „Społeczność lub osobę publiczną”. Później musimy wpisać nazwę strony oraz uzupełnić dane. Chodzi tu o adres, numer telefonu itd.

Konfiguracja strony

Właściwa konfiguracja jest prostym procesem, gdzie jesteśmy „prowadzeni za rękę” przez portal. Należy tutaj wykonać kilka kroków, z których na początek można pominąć niektóre. Lepiej jednak, gdy cały proces przeprowadzimy od początku do końca. Później nie trzeba już będzie zaprzątać sobie tym głowy. Co więc trzeba zrobić w ramach konfiguracji? Pierwszym krokiem jest wybranie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Gdy zdjęcia będą już dodane, można zobaczyć jak wygląda strona. Następnie krok po kroku będziemy proszeni o uzupełnienie lub wybór kolejnych informacji. Będzie to m.in. określenie pracy firmy, zaproszenie znajomych, czy utworzenie przycisku CTA (ang. call to action).  Inne z danych do uzupełnienia to adres strony internetowej, dane teleadresowe czy krótki opis działalności firmy (do 155 słów).

Po tych wszystkich czynnościach fanpage jest już gotowy do systematycznego prowadzenia. Jego skuteczne działanie będzie zależało od systematycznych publikacji, komunikacji z użytkownikami, czy publikowaniu reklam.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *