Logo firmy jest jej symbolem. Duża konkurencja na rynku sprawia, że wiele firm ma duży problem z tym by wyróżnić się i dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów na to, by działanie to było skuteczne, jest oryginalna nazwa i ciekawe logo. Dzięki nim przedsiębiorstwo może stać się odróżniane wśród innych firm na rynku. Logo firmy powinno zostać odpowiednio zaprojektowane i wykonane, tylko wtedy będzie ono przynosiło korzyści. Wiele przedsiębiorstw, które stają przed jego wyborem, zastanawia się, ile kosztuje projekt dobrego logo firmy i komu zlecić jego wykonanie.
Co to jest logo firmy?
Logo firmy to tak jak już zostało wspomniane wyżej, jest to jej symbol, dzięki któremu może ona odróżniać się od pozostałych przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku. Logo ma wiele celów jednym z nich i może być też przekazywanie emocji, informacji, celów i wskazówek dotyczących danej firmy za pomocą designu i kolorystyki. Chodzi tutaj głównie o to, by klient wiedział, czym zajmuje się dana firma oraz jakimi wartościami się kieruje, dzięki zobaczeniu jej logo.
Trzeba też pamiętać, że logo firmy w graficzny sposób ją przedstawia, w pewnym sensie staje się ono też jej wizytówką i jest ono wykorzystywane we wszystkich materiałach prasowych, reklamowych, na produktach i w wielu innych miejscach związanych z marką. To właśnie logo zwykle zostaje w podświadomości klienta i kojarzy się danym przedsiębiorstwem, właśnie dlatego też tak ważne jest by jego projekt był wykonany z należytą precyzją, profesjonalizmem i rzetelnością.
Logo firmy – jakie jego rodzaje można wyróżnić?
Można wyróżnić kilka rodzajów logo. Klasyfikacje te mogą być oparte na obrazie oraz na typografii. Logo firmy można więc podzielić na:
- Postać – jak łatwo można się tutaj domyślić, chodzi o to, że to stworzenie logo wykorzystywana jest określona postać, które staje się symbolem Marki. Przykładem posiadacza takiego logo może być marka: Michelin, Monopoly, Cheetos.
- Znak graficzny – w takim przypadku to właśnie znak graficzny określam markę. Nie ma tutaj żadnego użytego słowa. Przykładem może być logo następujących firm: Apple, Puma.
- Symboliczny lub abstrakcyjny znak – tutaj bardzo duże znaczenie ma interpretacja i symbolika. Znak musi być kreatywny, ciekawy i nieoczywisty. Bardzo dobrze sprawdza się on u firm, którym udało się uzyskać popularność. Dobrym przykładem będzie Mercedes Benz i Nike.
- Emblemat – w emblemacie chodzi o to, że logiem przedsiębiorstwa jest jego nazwa, która zostaje graficznie obudowana. Na przykład Porsche, Harley Davidson.
Logo firmy – ile kosztuje projekt?
Logo firmy nie jest tanią inwestycją, istnieje błędne przeświadczenie, że logo wcale nie jest drogie. Wymaga ona dużej ilości pracy zaangażowania osoby, która je wykonuje. Tak jak wyżej już zostało to wspomniane logo firmy jest jej graficzną reprezentacją i pozwala na odniesienie sukcesu. Niestety istnieje na rynku wiele firm, które zaniżają jego wartość.
Logo firmy ma za zadanie odróżniać ją od konkurencji, docierać do klientów i zwiększać korzyści. co więcej może ono zapewniać przedsiębiorców rozpoznawalność oraz zaufanie i lojalność klienta. Wszystko to pokazuje, że logo jest świetną inwestycją, która może przynosić bardzo dużo korzyści. To jakie będzie koszt projektu, bardzo ciężko jest oszacować. Sugerując się cennikami niektórych, osób, które zajmują się projektami logo można powiedzieć, że jego cena będzie wahała się w okolicach od 2000 do nawet i 5000 złotych.
Warto też wspomnieć, że każda cena poniżej 1000 zł, powinna wzbudzić niepokój. Zwykle projekty wykonywane za tak niską cenę nie są profesjonalne i nie będą przynosiły efektów.
Czy logo firmy ma znaczenie?
Jak można wywnioskować z całego tekstu logo firmy ma bardzo duże znaczenie dla niej. Dlatego też każde przedsiębiorstwo powinno je posiadać. Jest ono bowiem jego reprezentacją i sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji. Ciekawe i dobrze zaprojektowane logo sprawia, że firma na długo zostanie zapamiętana przez jej klientów.