Dobrze napisana opinia może zawładnąć umysłami setek, a może nawet tysięcy użytkowników. I nie ma w tym krzty przesady. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, czy użytkownicy wierzą opiniom o produktach w Internecie, to z pełnym przekonaniem odpowiadamy, że tak. Customer reviews to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, z którego firmy chętnie korzystają. W czym tkwi tajemnica sukcesu?
Dane statystyczne pokazują, że prawie 90% klientów wierzy w opinie napisane przez użytkowników w Internecie. Z wyników tych badań chętnie korzystają sklepy, a niektóre z nich za sprawą uruchomienia sekcji opinie na swojej stronie zwiększyły sprzedaż o niemal 20%. Tę informację warto uwzględnić poprawiając funkcjonalność strony poprzez wygodny w obsłudze i atrakcyjny wizualnie panel rekomendacji.
Jak to się robi?
Ważne, żeby pozytywne opinie były widoczne już na pierwszy rzut oka przy produkcie. Dlatego koniecznie dodaj również system oceny w formie gwiazdek. Ale nie tylko typowa forma rekomendacji jest wartościowa dla klientów. Okazuje się, bowiem, że internauci, którzy obserwują marki w mediach społecznościowych, kupują pięć razy częściej niż ci, którzy tego nie robią. Dlatego spraw, by Twoje media społecznościowe wypełniły się pozytywnymi komentarzami zachęcającymi opiniami. Można to zrobić w ramach obsługi posprzedażowej w formie maila lub oferując użytkownikom zniżkę na kolejne zakupy za podzielenie się swoimi wrażeniami konsumenckimi na Twojej stronie, profilach społecznościowych i portalach opiniotwórczych.
Wykorzystaj opinie w remarketingu
Opinie klientów mogą być też skutecznym narzędziem remarketingowym. Dlatego uzupełnij newsletter do niezdecydowanych użytkowników kilkoma pozytywnymi opiniami z Twojej strony lub portalu opiniotwórczego. Skupienie się na wrażeniach innych osób sprawi, że przekaz stanie się bardziej autentyczny i emocjonalny w odbiorze.
Lepiej oprzeć się na kilku opiniach zwykłych użytkówników niż tylko na reklamie, bo wiadomo, że tam są półprawdy tylko.
Gdyby ludzie nie wierzyli w opinie, to nikt by ich nie pisał – taka prawda.
Z drugiej strony, zwrócić trzeba uwagę również na fakt, że gdyby ludzie nie wierzyli w opinie i te wszystkie gwiazdki, to firmy nie zlecałyby opinii agencjom marketingowym.