Marketing szeptany na forach internetowych

Marketing szeptany na forach internetowych

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Prowadzenie działań w sieci to jedne z głównych czynności jakie podejmowane są w celu reklamowania się. Powstaje bardzo dużo narzędzi, które właśnie ułatwiają działalność w Internecie, jednym z nich jest marketing szeptany, który polega na docieraniu z informacją o swojej marce, produkcie lub usłudze do odbiorcy, który jest nimi zainteresowany. Marketing szeptany na forach internetowych to świetne narzędzie, które nadaje się do pozyskiwania nowych klientów i budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. Czym jest marketing szeptany na forach internetowych i czy warto go wykorzystywać?

Czym jest marketing szeptany na forach internetowych?

Marketing szeptany na forach internetowych to nic innego jak działania, które polegają na docieraniu z informacją o marce, produkcie lub usłudze do swoich potencjalnych klientów. To też motywowanie klienta do podejmowania dyskusji na ich temat i dzielenia się opiniami, rekomendacjami z innymi użytkownikami, rodziną czy znajomymi. Wszystkie działania jakie podejmuje się w ramach marketingu szeptanego mają wyglądać na spontaniczne, subtelne i nienachalne, po to, aby klient nie został zniechęcony przez reklamę. W ramach marketingu szeptanego można działać nie tylko na forach internetowych, ale też w social mediach lub innych grupach tematycznie powiązanych z prowadzona przez firmę działalnością.

Marketing szeptany na forach internetowych – jakie są jego zalety

Marketing szeptany na forach internetowych – jakie są jego zalety?

Marketing szeptany na forach internetowych tak jak i w innych miejscach, jeśli będzie w odpowiedni sposób prowadzony może także przynosić wiele korzyści. Poniżej znajdują się plusy jakie można czerpać z marketingu szeptanego.

  • Możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców 
  • Szybko zauważalne efekty owych działań 
  • Stosunkowo niski koszt prowadzenia kampanii marketingu szeptanego 
  • Możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku marki w sieci
  • Pozyskanie nowych klientów oraz ich zaufania i lojalności 
  • Bezpośredni kontakt z klientem, który pozwala pozyskać informacje na jego temat, dzięki zdobyciu tych informacji będzie możliwe dopasowanie swojej oferty do potrzeb i problemów klienta.

Jakie są wady marketingu szeptanego?

Tak jak wszystko marketing szeptany na forach internetowych ma również swoje wady. Jedną z nich jest to, że klienci szukają w Internecie informacji na temat danego produktu, ale niestety bardzo często zamiast je uzyskać są nakłaniani do dokonania zakupu. Istnieje bardzo cienka granica, którą można szybko przekroczyć i sprawić, że klient nie wróci już do danej firmy. Warto więc postawić na udzielanie informacji natomiast z nachalnej reklamy zrezygnować. Kolejną wadą tego sposobu na pozyskanie klienta jest fakt, iż bardzo ciężko jest zmierzyć efekty prowadzonych działań. Ciężko jest stwierdzić skąd dany klient dowiedział się o marce. Jednym ze sposobów na to jest przeprowadzenie ankiet, jednak jak wiadomo klienci niezbyt chętnie je uzupełniają.

Marketing szeptany a pozycjonowanie

Ludzie opinie piszą, ale czy inni w nie wierzą?

Ludzie wierzą w opinie drugiego człowieka, który już przetestował dany produkt i dzięki temu może wypowiedzieć się na jego temat w sieci. Fakt ten sprawia, że właśnie coraz więcej firm decyduje się na marketing szeptany, który opiera się na opiniach i rekomendacjach. Niektóre źródła podają, że wiele osób bardziej wierzy innym użytkom Internetu niż swoim bliskim. Wszystko to pokazuje jak duże korzyści może przynieść zastosowanie marketingu szeptanego w swojej firmie.

Marketing szeptany a pozycjonowanie

Można powiedzieć, że marketing szeptany jest uzupełnieniem pozycjonowania, może on pomóc działaniom marketingu internetowego. Jak wiadomo klienci są z każdej strony bombardowani informacji co powoduje, że niektóre z nich nie są nawet w żaden sposób przyswajane. By jak najlepiej do nich docierać trzeba wspierać marketing szeptany działaniami pozycjonowania serwisu, a pozycjonowanie szeptanką.

Marketing szeptany daje też możliwość zwiększenia ruchu na stronie co może przełożyć się na większą konwersję, a konwersja na zwiększenie sprzedaży. Im więcej będzie kanałów jakimi firma będzie docierał do klienta tym lepszego efektu można się spodziewać. Wszystkie podejmowane działania muszą być kontrolowane, by móc wyciągać z nich wnioski. Im lepiej też przedsiębiorstwo pozna swojego klienta tym lepiej będzie mogło do niego dotrzeć.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *