Media społecznościowe kiedyś i dziś

Media społecznościowe kiedyś i dziś

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Świat wokół się zmienia. Zmiany te w głównej mierze wywołane są przez Internet i media społecznościowe, które dają wiele nowych możliwości, ale także bardzo mocno ułatwia życie. Pojawia się on w każdej sferze ludzkiego istnienia. W szkole, w pracy czy w życiu osobistym. Wykorzystywany jest do nauki, pracy, rozrywki, ale również do komunikowania się z rodziną i znajomymi.

Jest to miejsce, które posiada nieograniczony zasięg. Media społecznościowe właśnie dzięki internetowi bardzo mocno zyskały na popularności. Nie ma człowieka czy firmy, która w mniejszym lub większym stopniu by z nich nie korzystała. Jak kiedyś wyglądały media społecznościowe?

Social media dzisiaj

Media społecznościowe w trochę innej formie niż teraz zaczęły pojawiać się już w 1978 w tym roku Ward Christensen, stworzył program, którego celem było zrzeszenie osób pasjonujących się komputerami. Wydarzenie to stało się początkiem zmian w Internecie. Następnie w roku 1995 pojawił się portal Classmates.com, który porównywany jest do polskiej Naszej Klasy.

W 1997 kolejny serwis zyskał na popularności, mowa o SixDegress.com, to on najbardziej przypomina obecne media społecznościowe. Możliwe było odnajdywanie znajomych i wysyłanie im zaproszeń. W kolejnych latach pojawiały się media społecznościowe, które istnieją do dziś. W roku 2003 uruchomiono LinkedIn i MySpace, najpopularniejszy wśród social mediów, Facebook powstał w 2004, w 2005 YouTube, w 2010 Pinterest i Instagram, w 2011 swoją popularność zdobył Snapchat i obecnie powstały w 2016 roku TikTok.

Jak zmieniały się media społecznościowe?

Rozwój mediów społecznościowych oraz ich wpływ na zachowania ludzi jest ogromny. Wpływają one zarówno na ich życie osobiste, zawodowe, dotyczą praktycznie każdej sfery życia. Trzeba podkreślić też fakt, że zmieniały się one na przestrzeni lat. Zmieniał się ich charakter, liczba użytkowników, przeznaczenie. Wzrost ilości użytkowników, spowodowany jest rozwojem nowych technologii. Fakt, że praktycznie każdy człowiek posiada smartfon, w którym jest dostęp do Internetu, sprawił, że ludzie korzystają z mediów społecznościowych cały czas. Media społecznościowe zabierają nawet do kilku godzin w ciągu dnia.

Kolejną zmianą jaka dokonała się w ostatniej dekadzie jest ilość social mediów, jeszcze do niedawna za media społecznościowe utożsamiany był Facebook, teraz jest ich zdecydowanie więcej. Treści publikowane w social mediach także uległy dużej zmianie. Kiedyś publikowane były głównie zdjęcia, obecnie możliwe jest udostępnianie relacji na żywo, TikTok rozwinął tak zwane „reels” czyli krótkie filmiki zawierające różną tematykę.

Najpopularniejsze media społecznościowe:

Facebook i Instagram

Facebook

Facebook stał się profesjonalną platformą marketingową. Początkowo służył on do jednoczenia ludzi i zmniejszania dystansu między nimi. Obecnie ma bardzo mocno ugruntowaną pozycję i nie ma już branży, która nie korzystałaby z tego serwisu.

Jeżeli chodzi o treści publikowane na Facebooku bardzo dużą rolę odgrywa tutaj jego algorytm. Analizuje on aktywność użytkowników, a następnie dopasowuje do niej odpowiednie treści. Ważne także są treści natywne, czyli duże zdjęcie i mało treści. Nie ma jednego sposobu na to, aby odnieść sukces na wspomnianym wcześniej serwisie, jednak trzeba wziąć pod uwagę to, iż wymaga to odpowiednich nakładów pieniężnych. Coraz bardziej popularny staje się „social selling”, jest to wykorzystywanie mediów społecznościowych jako platformy reklamowej, której celem jest dotarcie do silnie sprecyzowanej grupy docelowej. Użytkownicy Facebooka chętniej interesują się stronami, które skupiają się wokół określonego tematu.

Instagram

Kolejnym silnie rozwijającym się i obecnie jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych jest Instargram. Swoją popularność zawdzięcza głównie:

  • Możliwości publikowania 15-sekundowego wideo, 
  • InstaStories umożliwia to publikację relacji na żywo przy jednoczesnym używaniu filtrów. Dzięki temu firma może budować bezpośrednią relację z klientem i pokazać mu, jak bardzo jest do niego podobna. 
  • Filtrom, które pozwalają na edytowanie zdjęć bezpośrednio w aplikacji, zabawę światłem i konkretnym stylem. Obecnie większa część Instagramerów, influencerów posługuje się słowem ,,feed”, oznacza ono z języka angielskiego ,,karmić”, a dokładniej jest to cały wizualny materiał, którym twórca ,,karmi” swoich odbiorców. Wizualna szachownica zdjęć i filmów, którą widzi on po wejściu na dany profil. Najważniejsze jest, aby zdjęcia do siebie ,,pasowały” – miały podobne kolory i światło, wpływa to na wartość i atrakcyjność profilu.

Dużą zaletą Instagrama jest to, iż poprzez obserwowanie kont swoich potencjalnych klientów marka, może mieć wgląd w ich życie prywatne, może poznać to co lubią jeść, oglądać, jak spędzają wolny czas. Zdobywanie informacji z pomocą mediów jest więc bardzo pożądanym działaniem, które przynosi bardzo duże korzyści marce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *