O tym, że klienci przed zakupem szukają informacji na temat danego produktu w Internecie nikogo nie trzeba przekonywać. Co można, jednak zrobić z tą wiedzą w biznesowym ujęciu? Zainwestować w marketing szeptany! W jaki sposób działania z zakresu buzz zwiększają sprzedaż? Śpieszymy z odpowiedzią.
Marketing szeptany skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży
Internet sprawił, że klient stał się bardziej świadomy. Prawie nikt nie podejmuje już decyzji spontanicznie, a większość sprzedaż poprzedza gruntowny research. Dlatego marketing szeptany stał się jedną z najchętniej wykorzystywanych form promocji. Na czym on polega? Na inicjowaniu dyskusji w różnych kanałach komunikacji, dzięki czemu klienci zaczynają interesować się naszą ofertą. Oczywiście wpisy te nie powinny być publikowane w przypadkowych miejscach niezwiązanych tematycznie z naszą branżą, bo wówczas zostaną uznane za SPAM. Ich charakter nie może być też stricte reklamowy, zachęcający nachalnie do zakupy. Takie agresywne formy promocji mogą odnieść zupełnie odwrotny skutek od zamierzonego.
Rób to dobrze i zarabiaj
Dobry marketing szeptany to taki, który jest uznawany za naturalną działalność Internautów i wywołuje prawdziwe dyskusje. Uzyskanie takiego efektu nie jest proste, dlatego działania te warto powierzyć profesjonalistom ,którzy nie tylko dostosują formę komunikatu i miejsce jego publikacji do naszych potrzeb, ale również przygotują całą strategie działania. W reklamie nie ma miejsca na przypadek, dlatego wszystkie inicjatywy powinny mieć jasno określony cel oraz możliwość mierzenia ich wyników. Chaotyczne prowadzenie kampanii szeptanych bez pomysłu jak i po co to robić nie ma sensu. Za to skondensowane działania oparte na profesjonalnym planie reklamowych to skuteczne narzędzie to zwiększenia sprzedaży.
Szept, który staje się drogowskazem
Buzz marketing ma jeszcze jedną ważną funkcję. Mianowicie silnie wspiera działania pozycjonujące. Dzięki działaniom szeptanym łatwiej wypracować dobrą pozycję w wyszukiwarce, a w efekcie zwiększyć ruch na stronie. Więcej odwiedzających to też większa szansa na pozyskanie klientów, a w efekcie na wzmocnienie sprzedaży.